keskiviikko 1. lokakuuta 2014

Syyskuu kuvina

K u v i a .

Heippa! edellisestä kerrasta onkin jo aikaa, joten halusin kertoilla vähän kuulumisia! Syyskuuhun on arvatenkin mahtunut monen moista tapahtumaa; on ollut hauskaa ja tylsää, turhauttavaa ja innostavaa, itkettävää ja naurattavaa. Kuukausi on ollut haastava, sillä pääni ei oikein ole vielä tottunut ainaiseen välimatka-matkusteluun, kehoni ei ole pitänyt kahvilatyöstä kovinkaan paljon, eikä mielialani ole aina sietänyt koulun olematonta tuntimäärää. Mutta vaikka välillä on hankalia tai haikeita hetkiä, ei se tarkoita sitä, etteikö elämästä kannattaisi nauttia täysin siemauksin!

Mistä sinä saat voimia ja tsemppiä? Oon yrittänyt löytää itselleni tapaa, jolla saan, en niinkään nollattua ajatukseni, vaan enemmänkin käännettyä huonotkin ajatukset voimavarakseni. Ulkolenkit ja liikunta auttavat tietenkin, samoin kokkaus, mutta kun kesken päivän tekee mieli heittää hanskat tiskiin, mitä tehdä? Muistutan itseäni syyskuun alussa tehdystä lupauksesta: I will only see good things this week. Viikko kerrallaan, joka kerta kun negatiivisuus tuntuu ottavan valtaa ja vievän energiaa, kerron itselleni kuinka tahdon nähdä elämässä vain ne hyvät asiat! Huonoista voi oppia ja niitä voi analysoida ja muuttaa, mutta päällimäiseksi jätän hyvät ja onnelliset asiat. Ja tadaa, niin siinä usein käykin: muutama hengitys, muistutus hyvistä asioista ja päivä voi taas jatkua mielenrauhan saavutettuani:) Jos sustakin tuntuu välillä, ettet tiedä miten päin olisit tai ettet enään vaan jaksa, muistuta säkin itseäs siitä, kuinka onnekas oikeastaan ootkaan ja kuinka paljon hyvää elämään mahtuu. Lupaan, se auttaa. Tämän rentoutuslauseen ansiosta oon tässä kuussa selättänyt ikävät hetket ja siksi syyskuu on ennen kaikkea kuitenkin ollut antoisa ja tuonut mukanaan monia ihania hetkiä:)

Oon muuten löytänyt itselleni myös lisää mieluista tekemistä, joka tosissaan auttaa jaksamaan! Ollaan syyskuussa löydetty aivan ihana joogapaikka Turusta, johon ostettiin viiden kerran kortti. Harmittaa ihan kauheesti nyt, kun kortti on käytetty, koska joogasta on tullut niin mukava osa viikottaista elämää...Siinä on laji, jossa mieli ja keho vapautuu: en edes osannut kuvitella, kuinka hyvää se kokonaisvaltaisesti mulle tekisi:) Joogaa aion kyllä jatkaa jollain tapaa jatkossakin, nyt kun olen vähän päässyt lajiin sisälle, en enää halua lopettaa! Hyvä olo kunniaan. 

Joogan lisäksi oon myös alkanut käydä taas uimassa, tai oikeastaan opettamassa uimista:) Oon muutaman viikon toiminut henkilökohtaisena avustajana erityislasten uimakouluissa, ja ai että miten antosaa se on ollut! On ollut itsellekin opettavaista hypätä jo niin tutussa uinnin opetuksessa askel eteenpäin ja mahdollistaa kaikille samalla tavalla harjoitusta uinnin ja itsellekin rakkaan veden elementin parissa...tästäkin toivottavasti tulee vielä tapa, joka ei lopu ihan heti! Olin taas jo kerennyt unohtaa, miksi tykkään vedestä niin paljon. Aina jotenkin toi uimahalli kuitenkin vetää puoleensa ja tässä sitä taas ollaan;) Joogan, uinnin ja hyvän olon lisäksi, tässä mun syyskuutani kuvina!

Lempparimaisema työmatkalla, Aurinkoinen Aurajoki:) En voi olla
ihailematta tätä maisemaa aina kun tästä viiletän ohi...mikä on siis harva
se päivä! Ai että, silmä lepää ja tulee aina hyvälle mielelle.

Outfit of the day, kun farkkutakilla vielä tarkeni...Olen taas muistanut
sen autuaan onnen, kun joka päivä saa itse päättää mitä laittaa päälle,
eikä tarvitse käyttää esim.työvaatteita suurinta osaa päivästä! Toisaalta,
mukavuus ja käytännöllisyys on mulle edelleen pukeutumisessa ne
tärkeimmät ominaisuudet, plussaa on jos näyttää hyvältä;)

Campus SuurSitsit 2014! Sitsit, eli illalliskutsut, johon opiskelijat kokoontuvat
syömään, juomaan ja laulamaan. Istuimme pitkissä pöydissä jaetuilla paikoilla
ja minä ensikertalaisena harjoittelin sitsikulttuuria tulevia istujaisia varten.
Ruoka maistui ulkona pahvilautasilta syötynä, aina kun laulujen välissä kerkesi
ruokaa suuhun lappaamaan....Alla muutama kuva lisää Suur Sitseiltä:)




Sitten syksy iski! Outfit of the day, ihana paksu huivi jonka löysin
kaapin kätköistä ja voi että kuinka olinkaan jo kaivannu mun paksua,
pehmeää comfort-villapaitaa! Tää on syy miksi annan syksyn tulla,
mutta jälleen korostuu käytännöllisyys: vaatteet täytyy olla mukavat
mutta ennen kaikkea kylmä ei saa tulla! Syksyllä rakastan juoda isoja
kupillisia, (tai sheikkerillisä;) teetä, kääriytyä villasukkiin, lukea lehteä
mun löhönurkassa ja syödä iltapalana höyryävän kuumaa puuroa...
Ai että, nam! Ei edes tollanen sumu haittaa niin kauan ku ite on sisällä;)




Kerroinkin jo maailman parhaudesta eli siitä, että mun kotipihalla
kasvaa omenoita? Oon ottanut ilon irti niistä ihan toden teolla:
keitin omppusosetta omiin tarpeisiini pakkaseen (tai en tarpeisiin saakka,
ku pakkaseen ei mahtunut niin paljon kuin voisin syödä;), ja kun lähdin
käymään Helsingissä, päätin ilahduttaa ihmisiä ja viedä tuliaisina oman
pihan omppusosetta! Ja pakko kehua, tuli muuten aivan taivaallisen hyvää<3
Oon viettänyt aikaa ystävien kanssa, mutta täytyy sanoa,
että parasta tässä kuussa oli kun Sanna, mun ystävä Oulusta
saakka tuli mulle kyläilemään! Oli aivan ihana nähdä pitkästä
aikaa taas. Tiiättekö sellasen ystävyyden ku vaikka ette näkisi
moneen kuukauteen tai vuosiin, voitte aina jatkaa siitä mihin
viimeksi jäitte? Sanna on mulle semmonen ystävä:)

Opetin Sannaa herkkujen äärelle, kun kokkailtiin
yhdessä täytettyjä paprikoita! Naminami.

Totaa.....uutta sisustusta?

...EHEEEEI, vaan "miten kuivatat pestyt lakanat yksiössä
yhden kuivaustelineen avulla niin, että kaikki kuivuvat
tasaisesti? Hyvin ne siinä kuivu, mutta vissiin pitäis mennä
ettimään jos jossain muussa talon rapussa olisi kuivaushuone...
Vois helpottaa, vai mitä sanotte?;) ps.miten yksin asuja saa
itsekseen viikattua isot lakanat?! Se on mun seuraava haasteeni...



Kauniilta kotipihaltani, miten voisin olla viihtymättä....


Syyskuu meni ohi nopeasti, ja kuin tilauksesta tänään hengityksen höyrytessä ensimmäiset pakkaset tuli Turkuunkiin käväsemään. Alkaa olla vilposa, joten täytyy vissiin mennä katsomaan uutta talvitakkia kaupoille ja kaivaa kynttilöitä esiin! Kohta alkaa taas se aika, kun villasukkien, teekuppien ja paksujen vilttien kaveriksi sytyteään kynttilät ja nautitaan niiden tuomasta tunnelmasta. Ja muuten, aion jatkaa syyskuun lupaustani nähdä huonoina hetkinä vain ne hyvät asiat ja haastan jokaisen mukaan koittamaan. Jossei heti näe hyviä asioita, hiero silmiäsi. Ja jos ei vieläkään erota, kannattaa varmaan kävästä optikolla tai sitten vain kaivaa pintaa syvemmältä! Kokeile säkin:) Luotetaan siihen, että lokakuusta tulee vähintään yhtä ihana kuin syyskuusta!


Ihanaa lokaakuun alkua,
<3 Jenni



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jäikö kysymyksiä? Kommentoitavaa? Jätä terveisesi!